Pàgines

dilluns, 9 de juny del 2008

EMBARBUSSAMENTS



1. A mi sí que re m'hi fa que faci sol.
2. Duc pa sec al sac, m'assec on sóc i el suco amb suc.
3. Peret, treu-te el pot del pit, que put.
4. Diu qui, diu jo, diu si, diu tu, diu qui, diu jo, diu no, diu Ah!
5. Una gallina xica, pica, camatorta i ballarica va tenir sis polls xics, pics, camatorts i ballarics. Si la gallina no hagués sigut xica, pica, camatorta i ballarica, els sis polls no haguessin sigut xics, pics, camatorts i ballarics.
6. Eren sis, tenien set, el càntir era buit era nou i encara es deu.
7. Tinc tanta sang que a les cinc tinc son.
8. Quan m'ajupia, codonys collia.
Quan m'aixecava, codonys agafava.
9. De genollons, collia, collia.
De genollons, collia, codonys .
10. A Rubí cotó collir, a Rubó collir cotó.
11. A pi xic escala no cal, a pi alt escala cal; si cal du-li.
12. Barcelona és bona si la bossa sona.
Però tant si sona com si no sona, Barcelona és bona.
13. De ploure, prou que plou, però pel que plou, plou poc.
14. Teta tonta, tanta tinta tota t’unta.
15. Què fas aquí Fèlix? Pelo pèsols. Pèsols peles, Fèlix?
16. Duc com puc un ruc a un duc rus mut.
17. Tinc pa sec al sac, m'assec on sóc, i el suco en suc.
18. El Pinxo va dir al Panxo: vols que et punxi amb un punxó?
El Panxo va dir al Pinxo: punxa’m però a la panxa no.
19. Per la carretera passa un carro tot carregat de rocs.
20. En cap cap cap que Déu en deu deu.
21. En cap cap cap tot el que cap al teu cap.
22. La boteta de vi vi té.
Té tap?
Tap té.
Té tap i tapó?
Tap i tapó té.
23. Si qui deu deu, diu que deu deu, diu el que deu i deu el que diu.
24. Que te creus que te crec?
25. Tinc una gana, una son i una set, que no menjo, ni dormo, ni bec;
si menjava , dormia i bevia, la gana, la son i la set em passarien,
26. Un rus que és ros, té un ris i està al ras sense fer res.
27. Una ovella, serella, merella, llanuda, llanada cap i coronada tenia sis corderets serells, merells, llanuts, llanats, cap i coronats. Si la ovella no haguera sigut serella, merella, llanuda, llanada cap i coronada, els seus corderets no haurien sigut serells, merells, llanuts, llanats, cap i coronats.
28. Collint lladons a la lladonera.
29. En un pot no hi pot haver-hi hagut vi bo del fort sense un embut
30. La perdiu diu a la guatlla:
- Què fas guatlla?
- I tu, perdiu? - la guatlla li diu.
31. En Pere Peret pintor, premiat per Portugal,
pinta pots i potinguetes per posar pebre picant.
32. Les oques s'esmolen els becs a les soques.
33. Vaig al bosc i busco vesc i visc del vesc que busco al bosc.
34. Qui roba una arrova de roba no roba l’arrova sinó que roba la roba.
35. Un plat blanc, pla, ple de pebre negre està.
36. Setze jutges d'un jutjat mengen fetge d'un penjat.
Si el penjat es despenja, es menjarà els setze fetges dels jutges que l’han jutjat.